20 February 2011

Fair or not Fair ?

Dunia sekarang perlukan duit right? Kau tanya diri kau dulu. Then baru kau hangguk.
Kau nak masuk tandas pun kena bayar RM0.20. Kau nak beli apa-apa pun, kau kena bayar duit. Kau nak pergi mana-mana pun, perlu bawak duit. Isi minyak, Top-up kau, semua lah. Memang sekarang Duit FIRST.


# Situation 1 :
Aku sekarang dalam dilema. Tak tahu nak pilih lelaki yang mana satu. 'A' berduit, pandai dan hendsem. Dia selalu belikan aku something. B pula, biasa-biasa je. Tapi aku rasa yang aku suka kat B lebih. Tapi terjamin ke masa depan aku kalau aku dengan B?



Xterjamin. Kau kawen dgn A, kau bahagia. Sebab semua kebahagiaan terletak pada duit. xcaya?kau pergi tanya sapa-sapa pun, ada x dorang pernah bergaduh pasal duit? Eh, ada jugak yang sampai cerai, kes Duit, oke? Aku tak tipu.

err.. oke. Sorry. Actually kau suka B, bukan sebab dia kaya atau apa, tapi sebab kau lagi suka B.


Kebanyakkan la kan, perempuan tengok duit dalam memilih Boyfriend. So, kalau perempuan tu tinggalkan someone just semata-mata kerana lelaki lain yang lagi kaya, maka perempuan tu dalam big problem. Why? Sebab jangan terkejut bila lelaki tinggalkan korang kerana lelaki tu jumpa perempuan yang lagi cantik. Perempuan pilih based on duit. Lelaki pilih based on kecantikan. Adil kan?


Perempuan mungkin akan cakap "I perempuan cantik. Lawa. Mesti lah high maintanance. So, i layak dapat lelaki kaya.". Then lelaki akan balas. "Aku kaya. Aku kerja keras untuk dapatkan banyak duit. So aku deserve perempuan cantik. Jangan salahkan aku kalau aku tinggalkan kau bila aku jumpa perempuan lagi cantik dari kau. " Again, adil kan?



P/S : jangan nak memilih sangat lah. Semua jodoh ditangan Tuhan. Tuhan lagi maha mengetahui mana baik mana buruk untuk kita. So terima lah dia seadanya. :)




No comments: